Future Communication groeit door met nieuwe merkpositionering
Neem contact met ons op
1 oktober 2021
Utrecht – Met de nieuwe merkpositionering grip op verandering geeft Future Communication richting aan de verdere groei van het bureau, als specialist in verandercommunicatie. Vanaf 1 oktober is dit ook extern zichtbaar met een nieuwe huisstijl, website en de rebranding campagne ‘Anders’.
“Een nieuwe busverbinding, werk dat steeds verder digitaliseert en de energietransitie. Hoe houd je het allemaal bij? Door de juiste inzet van communicatie, participatie en gedragsbeïnvloeding geven wij mensen grip op veranderingen in de werk- en leefomgeving. En we laten deze veranderingen soepeler verlopen,” vertelt Wout Dekker, directeur van Future Communication. “Dat is wat ons drijft en dit gaan we nu scherper in de markt zetten. Om zo gericht verder te groeien, ons te ontwikkelen en ook in de toekomst van betekenis te zijn voor onze huidige en toekomstige opdrachtgevers.”
Focus op verandercommunicatie
“We werken al meer dan twintig jaar aan communicatie bij verandering, van strategie tot realisatie. Met inmiddels ruim 75 mensen in vaste dienst en een groeiende flexibele schil (Future Flex) zijn wij nu al een van de grootste adviesbureaus van Nederland dat gespecialiseerd is in verandercommunicatie. Onze professionals zijn expert op het gebied van omgevingscommunicatie, interne communicatie en content,” licht Dekker toe. “Veranderingen in de leefomgeving begeleiden we vooral bij de overheid en bij bouwbedrijven. Veranderingen in de werkomgeving komen in iedere organisatie voor. Dat zie je terug in ons brede portfolio, met opdrachtgevers in zowel de (semi-)publieke als private sector.”
Interne communicatie en consultancy snelst groeiend
Om veranderingen soepel te laten verlopen is expertise én slagkracht nodig. Daarom levert Future Communication zowel kennis als capaciteit, vaak gebundeld. Dekker: “Onze activiteiten bestaan nu voor 75% uit interim- en voor 25% uit consultancy-opdrachten. Ten opzichte van 2020 zien we een groeiende vraag naar consultancy. Ook de vraag naar interne communicatie neemt toe. Met 48% komt bijna de helft van onze omzet in 2021 uit interne communicatieopdrachten. Gevolgd door omgevingscommunicatie (27%), content (20%) en overige communicatieactiviteiten (5%).”
Team vol kennis
Met de nieuwe positionering geeft Future Communication ook richting aan de ontwikkeling van haar eigen mensen. Dekker: “We hebben een bevlogen en hecht team. Het team is één grote bron van kennis, die dag in dag uit gedeeld wordt. Met onze eigen Future Academy geven we hier een impuls aan. Zo worden we samen snel slimmer. Niet alleen een voordeel voor onze opdrachtgevers, het maakt ons bureau ook tot een aantrekkelijke werkplek. En niet onbelangrijk, het zorgt ervoor dat we waarmaken wat we beloven en nog beter worden in wat we nu al goed doen.”
Cohedron
Cohedron is één groep van sterke bedrijven met elk een eigen expertise. De groep bestaat uit de bedrijven Wyzer, Future Communication, Vanberkel Professionals, Human Capital Group, Argonaut, Zorg-Lokaal, Sqiq, Plangroep en Plangroep Financiële Services. Met meer dan 2.800 professionals en meer dan 30 jaar ervaring ondersteunt en adviseert Cohedron overheden, non-profit en bedrijven. Als full-service provider helpt Cohedron gemeenten en levert diensten op het gebied van outsourcing, detachering en consultancy. Onder andere voor schuldhulpverlening en ruimtelijk en sociaal domein. Organisaties vinden in Cohedron een partner in HR, communicatie, bewindvoering en finance.
Cohedron verbindt, vernieuwt en ondersteunt als holding de bedrijven die tot zijn portfolio behoren, vol business-initiatief en slagkracht. De bindende factor: de ‘drive’ om betekenisvolle impact te maken, op het leven en succes van mensen, organisaties, bedrijven en maatschappij.