Dominique Salomons
Dominique Salomons

Interne communi­catie voor nieuw bedrijfson­der­deel Royal Haskoning­DHV

 

Collega Dominique deed een tof project voor Royal HaskoningDHVBenieuwd naar de aanpak en het resultaat?

Kantoortuin binnen

Het internationale ingenieurs- en projectmanagementadviesbureau Royal HaskoningDHV (RHDHV) levert diensten in uiteenlopende expertisegebieden, zoals waterbeheer, luchtvaart, energie, architectuur en infrastructuur.

 

Vraag

In 2020 is de aanwezige expertise van collega’s op het gebied van datamanagement en -analysis, digital consultancy en softwareontwikkeling gebundeld in een apart organisatieonderdeel, wat leidt tot meer efficiency, synergie en tot betere integrale dienstverlening.

Dominique Salomons was namens Future Communication als communicatieadviseur betrokken bij het project: “Royal HaskoningDHV heeft aan mij gevraagd om enerzijds te ondersteunen bij de start van het nieuwe bedrijfsonderdeel en anderzijds bij het maken van een opzet van de interne communicatie voor de organisatie”.

Bureau van bovenaf met laptops en documenten

Aanpak

“In een internationale setting, met een mix van ervaren RHDHV-collega’s en nieuwe collega’s van geacquireerde organisaties én in samenwerking met een nieuw management heb ik het volgende opgeleverd:

Een interne communicatie- en veranderstrategie langs drie lijnen:

  1. Het informeren van de hele organisatie over de aanleiding en achtergrond van de verandering
  2. Het verwelkomen van de collega’s in het nieuwe bedrijfsonderdeel
  3. Het inbedden van interne communicatie in het nieuwe bedrijfsonderdeel.”

Resultaat

“In aanloop naar de start van het nieuwe bedrijfsonderdeel heb ik op basis van een contentplanning en een vaste set aan kernboodschappen leidinggevenden van RHDHV consequent geïnformeerd over de voortgang. Hierbij maakte ik, naast mondeling overleg, gebruik van digitale samenwerkingstools, zoals Microsoft Teams, intranet en Yammer. Een online kick-off event zorgde voor een vrolijke start met 250 collega’s. In voorbereiding op de kick-off, maar ook met het oog op hergebruik heb ik naast een set vaste visuals, een moodfilm ontwikkeld. Elementen uit de moodfilm zijn hergebruikt voor de inrichting van de nieuwe communicatiekanalen. Deze herkenbaarheid versterkt de onderlinge verbinding.”

 

Looptijd opdracht

Februari tot en met april 2020

Wat de klant vindt

logo royal haskoning

“Dominique heeft tijdens een eerdere opdracht al laten zien dat ze zich goed staande houdt in de complexe internationale context waarin RHDHV opereert. Dominique maakt zich de materie snel eigen en wist met haar rustige stijl, in een hectische periode het hoofd koel te houden en een plan op te leveren en uit te voeren dat gegeven de situatie werkbaar en hanteerbaar was. Op die manier wist ze het vertrouwen van het nieuwe MT te winnen en de opdrachtgever te ontzorgen.”

Rolf Gerritsen projectleider Circulaire Economie.

Meer weten?

Wil je meer weten over dit project of weten wat wij voor jou of jouw project kunnen betekenen. Neem contact met ons op.

Dominique Salomons
Dominique Salomons 0657878520

Alle velden met een * zijn verplicht.

Geef kort het onderwerp van je bericht aan.
Beschrijf hier wat we voor je kunnen betekenen.