Koffie drinken met Max
Met ongeveer 80 contentspecialisten en communicatieadviseurs zijn we een van de grootste bureaus in Nederland gespecialiseerd in verandercommunicatie. We zijn bevlogen. We willen ontdekken, onderzoeken, nieuwe inzichten creëren en delen. Vooroplopen in ons vakgebied. De maatschappij een beetje mooier maken. Wat maakt het werken bij Future Communication zo leuk en uitdagend? Dat vertellen onze collega’s je graag zelf! Deze week: contentconsultant Max Peters.
Koffie drinken?31 januari 2024
Waarom heb je voor Future Communication gekozen?
Daar zit best een grappig verhaal achter! De afgelopen jaren heb ik gewerkt als videomaker. Ik kon hierbij inhoudelijk researchwerk vaak combineren met het meer praktische filmen en monteren. Maar toen ik het afgelopen jaar werkzaam was als editor werd mijn werk vrij praktisch en ik nam vooral een uitvoerende rol aan. Het begon daarom te kriebelen en ik wilde graag op zoek naar iets waarbij ik meer tekstueel en redactioneel bezig kon zijn, wat ook beter paste bij mijn academische achtergrond.
Toen vertelde mijn zusje Merel, die ook werkzaam is bij Future Communication, dat er nog collega’s gezocht werden. En dat het juist gaaf is om iemand binnen de organisatie te hebben die veel weet van audiovisuele content. Zodoende ben ik op gesprek gegaan. De sollicitatieprocedure heb ik als heel positief ervaren, omdat de verschillende mensen die ik heb gesproken erg geïnteresseerd waren in mijn skills en expertise. Ik kreeg de kans om me te ontwikkelen op het gebied van schrijven en redigeren. Ook nu ik werkzaam ben bij Future Communication krijg ik echt de ruimte om met verschillende opdrachten aan de slag te gaan. Soms hebben die projecten een sterk audiovisueel element in zich, maar soms ook juist helemaal niet. Die afwisseling is voor mij heel prettig.
Wat vind je het meest waardevol aan werken bij een bureau?
Flexibiliteit is een van de dingen die ik erg waardeer. Bij een communicatiebureau ben je breed inzetbaar en heb je afwisseling in opdrachten, maar ook in het takenpakket. De ene week kan ik vol gefocust zijn op het redigeren van een lang rapport, en de week daarna kan ik bezig zijn met het editen van video’s of het ontwerpen van infographics. Flexibiliteit is voor mij ook dat je bij de ene opdracht in de lead bent en bij de andere opdracht meer in de uitvoerende rol zit. Zo blijf ik altijd uitgedaagd. Ook vrijheid vind ik erg waardevol. Bij Future Communication mag je aangeven wat je wel of niet leuk vindt en op basis daarvan worden er passende opdrachten gezocht.
Waarom heb je gekozen voor consultancy?
Wat ik fijn vind is dat je door consultancy meerdere projecten door elkaar hebt lopen en naast elkaar kunt uitvoeren. Zo krijg je een kijkje in verschillende keukens. Ik denk ook dat je als consultant gegarandeerd meer afwisseling in je werk hebt en in de thema’s waar je mee bezig bent dan wanneer je ergens lange termijn vast in dienst bent. Daarnaast kan ik door de verschillende opdrachten ontdekken waar ik nog meer goed in ben en ook waar ik nog wat te leren en ontwikkelen heb.
Hoe leer je van andere collega’s binnen FC?
Bij Future Communication sta je er nooit alleen voor. Als ik ergens tegenaan loop, dan weet ik dat er altijd collega’s zijn die ervaring hebben met een bepaald onderwerp of zelfs volledig expert ergens in zijn. Daardoor blijf ik continu leren, proactief vragen stellen en collega’s benaderen helpt me hierbij. Iedereen is heel erg behulpzaam binnen onze organisatie en daardoor zijn zaken snel opgelost. Ik kan altijd bij collega’s terecht met mijn vragen en zij bij mij, en dat zorgt ook voor een goede werksfeer. Dit is ook een van de belangrijkste redenen waarom het werken bij Future mij goed bevalt!
Binnen welk van onze expertises wil jij je verder ontwikkelen?
Op dit moment wil ik veel ervaring opdoen als contentconsultant. Ik ben een verhalenverteller in de breedste zin van dat begrip. Dat houdt in dat ik veel verhalen schrijf, teksten redigeer en inhoudelijk probeer te verbeteren en audiovisuele content bedenk en maak. Mijn doel is om nog verder een allrounder te worden, voornamelijk op gebied van taal, vormgeving, video, audio en strategie.
Ook toe aan iets anders, maar weet je nog niet helemaal wat?
We maken graag kennis met je!