Publicaties

FUTURE COMMUNICATION in de spotlights

Met ruim 70 vakkundige communicatieprofessionals werken wij dagelijks aan de (online) zichtbaarheid van onze opdrachtgevers. Daar zijn wij trots op. Trots op onze klanten én op onze waarmakers. Daar reserveren wij ook graag een plekje voor in het medialandschap. In onze eigen media, maar ook via andere kanalen. Laat je door onze blogs inspireren, luister onze podcasts of bekijk waar wij extern in de spreekwoordelijke spotlights staan.

Maak van de hele medewerkersreis een positieve beleving

December 2019, Vakblad C

Wie op de website van NHG kijkt, ziet slechts één vacature. NHG investeerde in employer branding en vulde een groot aantal vacatures in. Is het nu klaar? Nee. Dit is slechts het begin. Een sterk werkgeversmerk bouwen kost tijd. Ook gaat employer branding veel verder dan werving. Van solliciteren tot afscheid nemen: de hele employee journey moet een positieve beleving zijn. Zo zorg je ervoor dat je gedreven en energieke collega’s aantrekt én behoudt.

Culture hacks: stimuleer organisatieverandering in 48 uur

Juli 2019, Frankwatching

Zit jouw organisatie in een verandertraject en zie je maar weinig beweging, ondanks de doordachte aanpak? Leg de focus dan niet te veel op grote veranderingen die tijd vragen om door te voeren. Zet in op kleine veranderingen die je medewerkers zelf aandragen en ‘morgen’ al kunnen toepassen in hun werk.

Omgevingscommunicatie op hoog niveau

April 2019, Vakblad C

Op 6 februari opende Prinses Beatrix de 3e kolk van de Prinses Beatrixsluis, de grootste monumentale binnenvaartsluis van Nederland. Zodat ook de de steeds grotere binnenvaartschepen de sluis vlot en veilig kunnen passeren. Hiermee kwam een einde aan een periode van 2,5 jaar bouw aan een uniek project. Een unieke uitdaging ook voor communicatieadviseurs Elleke Evers en Daisy Fundter van Future Communication, een allround communicatieadviesbureau dat dit jaar zijn 20-jarig jubileum viert.

Employer branding: tips voor een vliegende start

Juni 2018, Frankwatching

De juiste medewerkers vinden en binden kan lastig zijn. Vooral nu de economie aantrekt en het aantal vacatures stijgt. Maar wie tijd en energie steekt in employer branding, is de concurrentie voor. Een krachtig werkgeversmerk valt op, spreekt aan en werkt als een magneet. Trotse, betrokken en gemotiveerde medewerkers zijn de belangrijkste ambassadeurs van jouw organisatie. Maar employer branding is een containerbegrip en omvat veel. Wat houdt het in en waar moet je beginnen? Ik help je graag op weg.

Zorg voor een glimlach, terwijl Schiphol in de steigers staat

Oktober 2019, Vakblad C

Steeds meer mensen reizen via Schiphol. Om de continue groei van passagiers bij te benen, is Schiphol met een flinke verbouwing bezig. Future Communication verzorgt de bouwcommunicatie van Vertrek en Lounge 1. Een grote uitdaging, in het hart van Schiphol, waar de operatie altijd doorgaat.

Een communicatiespecialist met data-pet

Juni 2019, Vakblad C

Data in communicatie. Kan iedereen het ‘erbij doen’, of hebben we experts nodig die helpen om het gebruik van data naar ‘the next level’ te brengen? Tijdens een tweegesprek vertellen Gerben Vlasveld (Onderzoeker bij Omnicom PR Group) en Marike Peeters (Communicatieconsultant bij Future Communication) over hun visie op data in het vak, en de grootste uitdagingen.

Digitale transformatie: stap in de belevingswereld van je medewerkers

September 2018, Frankwatching

Organisaties moeten mee in de digitalisering om van betekenis te blijven. Ze moeten wendbaar zijn en snel inspelen op veranderende klantbehoeften. Dit vraagt vaak om technische veranderingen. Maar een digitale transformatie is pas écht succesvol als de interne organisatie deze veranderingen draagt. In dit artikel deel ik mijn ervaringen en best practices.

Meer weten over wat wij doen? Laten we samen een kop koffie drinken!