Roos Bouman

Online communicatie NRG naar een hoger niveau

 

Collega Roos deed een tof project voor de NRG (Nuclear Research & Consultancy Group). Benieuwd naar de aanpak en het resultaat?

NRG (Nuclear Research & Consultancy Group) is vooral bekend als exploitant van de kernreactor in de Pettense duinen. Wat nog niet iedereen weet, is dat NRG de grootste producent is van medisch isotopen wereldwijd, en daarmee cruciaal voor het opsporen en behandelen van ziektes als kanker.

 

Vraag

NRG ontwikkelde een nieuwe communicatiestrategie vanuit een grote veranderslag: van reactieve crisiscommunicatie naar het proactief naar buiten brengen van het – maatschappelijk belangrijke – verhaal. De vraag? Zorg voor de online doorvertaling van de nieuwe communicatiestrategie van NRG. Roos Bouman was namens Future Communication als communicatieadviseur betrokken bij het project: “NRG heeft een belangrijk verhaal te vertellen. Met een online strategie kan NRG haar verschillende stakeholders bereiken en zichzelf echt op de kaart zetten.”

Aanpak

“NRG heeft te maken met veel verschillende doelgroepen: van (potentiële) klanten tot politieke stakeholders en van journalisten tot omwonenden. Bovendien kent de organisatie verschillende business units met elk hun eigen discipline en doelstellingen. Zeker in zo’n complexe organisatie begint effectieve communicatie bij een heldere strategie. Om de doelgroepen in kaart te brengen, én om samenwerking te stimuleren, organiseerden we werksessies met de verschillende afdelingen. Die vormden de input voor een contentstrategie en een thematische contentkalender. Een slimme contentmix zorgt ervoor dat de juiste boodschap op de juiste kanalen gedeeld wordt met de juiste mensen.”

Resultaat

“Ik vind het vooral mooi om te zien dat online communicatie bij NRG gedragen wordt door de hele organisatie. Collega’s uit alle lagen en afdelingen van het bedrijf zien wat het vertellen van je verhaal en het delen van kennis kan opleveren. Collega’s laten met trots zien aan welke bijzondere en belangrijke projecten ze werken in Petten”, besluit Roos. “Met hulp van Future zijn we hard op weg om van een groezelige nucleaire partij een love brand te worden”, aldus Chris de Koning, Teamleider Communicatie bij NRG.

 

Looptijd opdracht

Mei 2018 – heden

Wat de klant vindt

“Door samen met Roos Bouman de doelstellingen en doelgroepen goed in kaart te brengen, hebben we een sterke basis gelegd voor alles wat we doen, en kunnen we doorontwikkelen op basis van resultaten. Dat helpt ons ook om de campagne 30.000 per dag tot een succes te maken.”

Cora Blankendaal Senior Communicatieadviseur bij NRG

Meer weten?

Wil je meer weten over dit project of weten wat wij voor jou of jouw project kunnen betekenen. Neem contact met ons op.

Roos Bouman 0682065083
(Vereist)