« Naar het blogoverzicht

Klantcase: “Maak van de hele medewerkersreis een positieve beleving”

Wie op de website van NHG kijkt, ziet slechts één vacature. NHG investeerde in employer branding en vulde een groot aantal vacatures in. Is het nu klaar? Nee. Dit is slechts het begin. Een sterk werkgeversmerk bouwen kost tijd. Ook gaat employer branding veel verder dan werving. Van solliciteren tot afscheid nemen: de hele employee journey moet een positieve beleving zijn. Zo zorg je ervoor dat je gedreven en energieke collega’s aantrekt én behoudt.

Future Communication ondersteunde NHG bij het ontwikkelen van een employer branding-strategie en het realiseren van eerste acties. “Of je nu met de corporate recruiter belt over een vacature, een sollicitatiegesprek voert of je eerste werkdag bij NHG beleeft: ieder moment moet een positieve ervaring zijn”, vertelt Inge de Kruijf, communicatieadviseur bij Future Communication. “De optelsom van alle contactmomenten bepaalt uiteindelijk de keuze van de sollicitant. Nieuwe medewerkers vervolgens een goede start geven binnen de organisatie én behouden, is een uitdagend proces.”

Kleine stapjes, grote beweging

“We zijn begonnen met het verhaal van NHG als werkgever”, licht Inge toe. “Welke sterke punten zetten we in de etalage? Ook brachten we samen met vertegenwoordigers van verschillende afdelingen de employee journey in kaart. Dit is het gehele proces van in-, door- en uitstroom, waarin vele contactmomenten zitten. We zagen meteen waar verbetering mogelijk was.” Mark Peters, HR-manager bij NHG, vond het goed om dit samen te doorleven. “We gingen gelijk met de uitkomsten aan de slag. Dit doen we agile, omdat we geloven dat we sneller vooruitgang boeken door in beweging te blijven. Inmiddels is de basis op orde en zijn we klaar om in 2020 te oogsten en vervolgstappen te zetten. Future Communication heeft ons in dit proces op deskundige en daadkrachtige wijze geadviseerd en begeleid.”

Vakblad C van Logeion publiceerde deze klantcase in nr. 6, jaargang 31 (december 2019).