Koffie drinken met Stefan
Met meer dan 75 communicatieadviseurs en contentspecialisten zijn we een van de grootste bureaus in Nederland, gespecialiseerd in verandercommunicatie. We zijn bevlogen. We willen ontdekken, onderzoeken, nieuwe inzichten creëren en delen. Vooroplopen in ons vakgebied. De maatschappij een beetje mooier maken. Wat maakt het werken bij Future Communication zo leuk en uitdagend? Dat vertellen onze collega’s je graag zelf! Deze week: senior communicatieconsultant Stefan Smeenk.
9 juni 2022
Waarom heb je voor Future Communication gekozen?
Bij het vorige communicatiebureau waar ik werkte, deed ik kortstondige klussen. Ik kwam, gaf advies, kwam twee weken later terug voor een ‘vinger-aan-de-pols-gesprek’ en dat was het. Ik was op zoek naar een partij waar ik voor langere tijd opdrachten kon doen bij evenredig veelzijdige opdrachtgevers. Daarbij gedij ik goed bij een sfeer waar de mottenballen bij binnenkomst van het kantoorpand je niet om de oren vliegen en waar je de ruimte krijgt om jezelf te ontplooien. Future Communication is voor mij een combinatie van een informele sfeer, vrijheid, veelzijdige klussen en een langdurige periode werkzaam zijn bij de opdrachtgever.
Binnen welk van onze expertises ben jij actief?
Ik wil mij graag tot ‘allrounder’ ontwikkelen. Ik pak zoveel mogelijk kansen aan om mijn kennis te verbreden, met collega’s binnen Future Communication te praten en me te verdiepen in verschillende onderwerpen die mij interessant lijken.
Wat leer jij van senior en junior collega’s binnen Future Communication?
Van de senior leer ik van de meters die ze hebben gemaakt. Kernboodschappen formuleren, participatietrajecten opzetten, communicatiestrategie bepalen. Ze hebben vaker met het bijltje gehakt en kennen de olifantenpaadjes. Niet dat ik ze steeds aan hun jasje trek hiervoor, maar het is fijn om te weten dat die mogelijkheid er altijd is.
Van de junioren leer ik mijn managementvaardigheden te ontwikkelen. Nauwgezet en volgens een vaste structuur werken zijn niet de eigenschappen die bovenaan mijn MBTI-profiel staan (campagnevoerder). Iedere dag werk ik samen met een junior. Hierdoor zie direct welk effect het heeft op de kwaliteit van ons overleg of producten, als ik niet voorbereid of gestructureerd werk. Ik kan je vertellen: dat is een prima leerschool.
Future Communication is voor mij een combinatie van een informele sfeer, vrijheid, veelzijdige klussen en een langdurige periode werkzaam zijn bij de opdrachtgever.
Hoe zorg jij dat je meegaat met de laatste ontwikkelingen binnen in ons vakgebied?
Gek genoeg gaat dat vanzelf bij Future. Er is altijd wel een collega die een boek, podcast of workshop tipt. Je vraagt om aan te sluiten bij een training, of je iets in de handen drukt. Daarbij zorgen de kansen die je krijgt bij Future ervoor dat je in zulke nieuwe situaties terechtkomt, dat je wel genoodzaakt bent om kennis erbij te pakken. Lekker praktisch.