Logo Cohedron
Future Communication

Koffie drinken met Roos

Met bijna 80 communicatieconsultants en contentspecialisten zijn we een van de grootste bureaus in Nederland gespecialiseerd in verandercommunicatie. We zijn bevlogen. We willen ontdekken, onderzoeken, nieuwe inzichten creëren en delen. Vooroplopen in ons vakgebied. De maatschappij een beetje mooier maken. Wat maakt het werken bij Future Communication zo leuk en uitdagend? Dat vertellen onze collega’s je graag zelf! Deze week: Roos Schippers, managing consultant.

Koffie drinken?

22 oktober 2024

Waarom heb je voor Future Communication gekozen?

Ik heb lang met veel plezier bij één werkgever gewerkt. Maar ik wilde mijn horizon verbreden, meer leren en nieuwe dingen ontdekken. Daarbij wist ik dat bij vaste organisaties vaak de complexe projecten en diepgaande sessies uitbesteed worden aan bureaus. Er is dan behoefte aan een frisse blik van buitenaf. Ik wilde graag juist zelf aan de slag met complexe projecten en het organiseren van sessies om grip te krijgen op deze problemen. Vandaar dus mijn stap naar een bureau. Ik zocht wel een bureau waar er veel contact is onderling en je van elkaar kan leren. Dat heb ik bij Future Communication gevonden.

 

Hoe zou je Future Communication omschrijven in een paar woorden?

De eerste woorden die in me opkomen zijn: optimistisch, gedreven, enthousiast, gezellig, hardwerkend, bruisend. Ja, bruisend is een goede omschrijving van het bureau en de mensen die er werken.

Collega's op kantoor achter een computer die overleggen

Wat maakt Future Communication uniek?

Aandacht voor de mens. Future Communication is een vrolijk en sociaal bureau waar je veel contact hebt met de collega’s die er werken. Dat blijkt ook uit mijn rol als Managing Consultant. Waarbij ik andere collega’s coachend mag begeleiden bij hun werk als consultant. Regelmatig praten we bij om te weten hoe het met iedereen gaat. Als Managing Consultant help ik mijn teamleden met hun uitdagingen, ambities en dromen.

Hoe leer jij bij Future Communication?

Op persoonlijk vlak leer je heel veel binnen Future Communication. Echt in sneltreinvaart leer je jezelf en je sterktes en zwaktes kennen. Je komt steeds in verschillende situaties terecht, met andere samenwerkingen en in verschillende rollen. Hierdoor wordt er iedere keer iets anders van je gevraagd. Het leuke is dat je altijd een nieuw dilemma of juist kansen ontdekt.

Inhoudelijk leer je het vak goed kennen en verbreden. Bij iedere nieuwe opdracht gebruik je weer andere methodes en technieken. Daarbij ontwikkel je jouw persoonlijke kennisbank. Maar die kennis wisselen we juist ook uit. Met elkaar bezitten we een schat aan kennis. Er is altijd wel iemand die trends herkent en nieuwe ideeën oppikt en dit deelt via een masterclass of er een ‘vakimpuls’ of er een training over geeft. Regelmatig halen we als bureau kennis naar binnen en leren we als organisatie. Daarnaast leren we ook veel één op één van elkaar.

 

Wat spreekt jou het meeste aan bij Future Communication?

Je krijgt bij Future Communication veel vrijheid. Jij zet de koers uit en bepaalt je eigen ontwikkelplan in overleg met jouw Managing Consultant. Je krijgt de ruimte om kennis eigen te maken en te kiezen hoe je daar in een opdracht of voor het bureau mee aan de slag wilt gaan. Je hebt de vrijheid om voor een expertise te kiezen of dat juist niet te doen en je breed te ontwikkelen. Vanuit een oneindig aanbod heb jij een enorme vrijheid om je eigen pad te kiezen.

 

Wat zou jij meegeven als tip aan anderen die zich aan het ontwikkelen zijn binnen dit vakgebied?

Als jij het aandurft om het avontuur aan te gaan, doe dat dan bij Future Communication. Geen dag is hetzelfde. Je leert jezelf goed kennen. En je ontdekt wat je zelf in huis hebt. Maar je moet zelf ook investeren. Stel je open voor de volledige ervaring en beleef alles wat het bureau je biedt. Dan kom je terecht in een warm bad met leuke collega’s.

Wil jij jezelf goed leren kennen?

Ben je op zoek naar een bureau waar bevlogen mensen werken? Kom eens praten. We maken graag kennis met je!

Geef kort het onderwerp van je bericht aan.
Beschrijf hier wat we voor je kunnen betekenen.