Koffie drinken met Lisan
Met meer dan 75 communicatieadviseurs en contentspecialisten zijn we een van de grootste bureaus in Nederland, gespecialiseerd in verandercommunicatie. We zijn bevlogen. We willen ontdekken, onderzoeken, nieuwe inzichten creëren en delen. Vooroplopen in ons vakgebied. De maatschappij een beetje mooier maken. Wat maakt het werken bij Future Communication zo leuk en uitdagend? Dat vertellen onze collega’s je graag zelf! Deze week: medior communicatieconsultant Lisan van Lunteren.
Koffie drinken?3 mei 2023
Waarom heb je voor Future Communication gekozen?
Ik werk bijna 3 jaar bij Future Communication. Na mijn studie communicatiewetenschappen, heb ik vooral projectmanagement gedaan. Ik merkte dat ik het communicatievak miste, dus ik begon na te denken over een nieuwe uitdaging in de communicatie. Daarbij vroeg ik mezelf af: wat vind ik leuk, en wat zijn mijn kwaliteiten? Dit heb ik ook met mensen uit mijn netwerk besproken, waarbij iemand mij tipte dat Future Communication wellicht iets voor mij kon zijn. Doordat ik nog niet zo goed wist welke kant ik op wilde in de communicatie, zou een bureau voor mij een goede plek zijn om daar achter te komen.
Binnen welk van onze expertises ben jij actief?
Ik ben begonnen met een opdracht in de interne communicatie, omdat dat goed aansloot op mijn ervaring met projectmanagement. Gedurende mijn eerste maanden bij Future hoorde ik van collega’s over projecten waar zij mee bezig waren in de tak van omgevingscommunicatie. Dat klonk meteen heel interessant en vond ik goed bij mezelf passen. Vervolgens ben ik met mijn Managing Consultant (leidinggevende) in gesprek gegaan over de mogelijkheden. Even later kwam de mogelijkheid om een collega die met zwangerschapsverlof ging te vervangen op een project bij een gemeente. Dit was voor mij een mooie kans om te kijken of ik omgevingscommunicatie leuk vond, en dat bleek zo te zijn. Ik vind het politieke spel in een groter plaatje met verschillende stakeholders en belangen een fijne uitdaging.
Wat leer jij van senior en junior collega’s binnen Future Communication?
Ik ben wekelijks wel aan het werk op het kantoor van Future en ik merk dat ik daar onbewust al veel mee krijg. Je raakt met collega’s in gesprek en hoort waar zij mee bezig zijn. Zo is een collega bij een andere provincie bezig met het organiseren van informatieavonden, ik had er net één achter de rug. Dan is het fijn om kennis en ervaringen uit te wisselen. Omdat we allemaal met andere opdrachten bezig zijn, kijken collega’s met een frisse blik naar jouw situatie. Dat zorgt vaak voor fijne inzichten als je ergens tegenaan loopt in je opdracht.
Ook hebben we een actieve Yammergroep (een online platform) waar we vragen, ervaringen en adviezen met elkaar delen.
Hoe zorg jij dat je meegaat met de laatste ontwikkelingen binnen in ons vakgebied?
De trainingen van de Future Academy zijn heel actueel, zowel in de voorbeelden als technieken die gebruikt worden. Ik heb een Factor C training gevolgd, een methodiek die veel gebruikt wordt bij overheden. Dan is het fijn om er al kennis en ervaring mee te hebben.
Wat zou jij meegeven als tip aan anderen die zich aan het ontwikkelen zijn binnen dit vakgebied?
Mijn tip zou vooral zijn om in het algemeen over ons vak te blijven leren. Via Logeion worden bijvoorbeeld altijd interessante trainingen en bijeenkomsten georganiseerd, ook over onderwerpen en vaardigheden die je niet meteen verwacht. Het is altijd goed om te lezen en te leren over trends, bijvoorbeeld binnen social media. Daar wordt veel onderzoek naar gedaan en het verandert ontzettend snel. Altijd fijn om er dan iets over te kunnen zeggen, zeker omdat je vanuit de opdrachtgever ook weleens de vraag krijgt: “Zeg dat nieuwe platform X, moeten wij daar niet iets mee?”
Ook toe aan iets anders, maar weet je nog niet helemaal wat?
We maken graag kennis met je.