Koffie drinken met Dagmar
Met meer dan 75 communicatieadviseurs en contentspecialisten zijn we een van de grootste bureaus in Nederland gespecialiseerd in verandercommunicatie. We zijn bevlogen. We willen ontdekken, onderzoeken, nieuwe inzichten creëren en delen. Vooroplopen in ons vakgebied. De maatschappij een beetje mooier maken. Wat maakt het werken bij Future Communication zo leuk en uitdagend? Dat vertellen onze collega’s je graag zelf! Deze week: (inmiddels oud-collega) Dagmar Hamoen.
6 juli 2022
Waarom heb je voor Future Communication gekozen?
Ik heb gekozen voor Future Communication vanwege de doorgroeimogelijkheden en de mogelijkheid om voor verschillende opdrachtgevers te werken. Bij mijn vorige baan was ik uitgeleerd en ik wil doorgroeien in redactiewerk. Bij Future kan ik mij specifiek op dat gebied ontwikkelen. Daarnaast kwam Future op mij over als een hechte, gezellige club waar iedereen elkaar helpt en met elkaar wil groeien.
Wat vind je het meest waardevol aan werken bij een bureau?
Het werken voor verschillende opdrachtgevers. De verantwoordelijkheid en ook wel vrijheid die daarbij komen kijken, vind ik erg waardevol. Je leert niet alleen omgaan met verschillende typen opdrachtgevers, maar ook hoe je jezelf als consultant het beste kunt profileren.
Consultancy versus vast in dienst; waarom heb je gekozen voor consultancy?
Ik koos voor consultancy, omdat het onder andere uitdagender is. Mijn eerste ‘grote mensen’-baan was in dienst. Dat is fijn, maar ik was ook toen aan iets anders. Ik wilde meer uitdaging. Als ik dat wil en meer wil leren, dan past consultancy momenteel beter bij mij. Bovendien biedt werken als consultant je een steiler, groter groeipad dan werken voor één vast bedrijf. Dan is voor mij ook heel erg belangrijk.
Je leert om te gaan met verschillende soorten mensen. Je werkt aan je communicatie, creativiteit en probleemoplossend vermogen. Elke opdrachtgever is weer anders. Dat is een leuke uitdaging!
Binnen welk van onze expertises wil jij je verder ontwikkelen?
Momenteel wil ik veel ervaring opdoen als junior contentconsultant. Dat betekent veel verhalen schrijven, veel redigeren en hierin blijven ontwikkelen. Ook vind ik het belangrijk om mijn creativiteit toe te passen. Mijn uiteindelijke doel is om een volwaardig strategische contentspecialist te worden: een professional die veel kennis heeft van taal, strategie, social media, techniek, vormgeving en SEO en die daarover advies kan geven.
Wat leer jij van medior en senior collega’s binnen Future Communication?
Senior collega’s hebben jarenlange ervaring en kunnen daardoor snel het vraagstuk tackelen. Het is heel leerzaam om mee te kijken hoe een senior door een strategische bril kijkt naar zowel de organisatie, als wat er speelt in de markt. Ze vormen sterke strategieën en zien hoe de klant zich wil profileren. Van medior collega’s leer ik vooral dat het belangrijk is om jezelf te blijven ontwikkelen op meerdere vlakken, juist omdat er nog zo veel te leren is. Future biedt wat dat betreft hele nuttige en leuke trainingen aan.