Zij gingen je voor
Interne communicatiestrategie en employer branding
We ontwikkelden een communicatiestrategie op 1 A4 aan de hand van de vraag: ‘Hoe kunnen we onze interne communicatie verbeteren zodat we vrijwilligers voor langere tijd aan WelnU Taal binden?’. Daarnaast stelden we samen de volunteer journey op waarbij we de verschillende contactmomenten in kaart brachten. Per fase bepaalden we welke kansen er zijn voor het verbeteren van de interne communicatie en de binding van vrijwilligers.
Communicatiecampagne
Samen brainstormden we over ‘Hoe krijgen we die euro van de klant bij Met je hart zonder dat het de klant en de horeca te veel moeite kost?’ en ‘Hoe benaderen we de horeca om mee te werken aan de actie nu de zaken door corona zo slecht gaan?’ Ook hebben we in een creatieve sessie een aanvullende payoff geformuleerd voor de #eetmetjehart-campagne 2020: ‘Met afstand de beste besteding van je euro!’
Communicatiestrategie
Petje af had behoefte aan een kritische blik op de organisatie en inrichting van hun communicatie. Samen met het team van Petje af maakten we een communicatiestrategie op 1 A4. Daarnaast brachten we door middel van een uitgebreide stakeholderanalyse alle relevante stakeholders in kaart, inclusief hun positie, belangen en issues. Zo hielpen we Petje Af de volgende stap te zetten in hun interne en externe communicatie.
Social mediastrategie
Zorgboerderij Hoog-Broek stelde ons de vraag: ‘Help ons om top-of-mind te worden bij organisatoren van (en aanwezigen bij) multidisciplinaire overleggen (MDO). Wij willen graag meer meegenomen worden als onderdeel van de zorgoplossing voor cliënten.’ Aan de hand van een stakeholderanalyse brachten we relevante stakeholders in kaart en bepaalden we de belangen. Vervolgens stelden we op basis daarvan een adviesrapport op.