De juiste medewerkers vinden én binden.

Employer branding

De juiste medewerkers vinden én binden. Het kan een flinke hoofdbreker zijn. Maar wie tijd en energie steekt in employer branding, slaapt een stuk rustiger. Je creëert een positieve beleving voor medewerkers, van het allereerste contactmoment tot aan de laatste werkdag.

Werkgeversmerk als magneet

Een krachtig werkgeversmerk valt op, spreekt aan en werkt als een magneet. Trotse, betrokken en gemotiveerde medewerkers zijn de belangrijkste ambassadeurs van jouw organisatie. Met goede employer branding vul je vacatures sneller in met passende kandidaten, zodat teams vrijwel continu op volle kracht kunnen draaien. Dit leidt tot blijere medewerkers, betere dienstverlening en minder verzuim en verloop. Daarnaast levert het ook ruimte en energie voor innovatie op, en daarmee betere resultaten!

Bij de inzet van employer branding zijn twee dingen essentieel: vertel jouw unieke verhaal en maak het waar.

Vertel jouw unieke verhaal

Wat maakt jouw organisatie onderscheidend en aantrekkelijk als werkgever? Wat vertellen jouw huidige medewerkers hierover? Samen ‘vangen’ we het verhaal van de organisatie, bijvoorbeeld door middel van interviews met een gevarieerde groep medewerkers. Tien interviews geven vaak al een aardig beeld én leveren de bouwstenen op voor jouw employer brand.

Maak het waar

Een sterk employer brand is een optelsom van positieve ervaringen gedurende het hele medewerkersproces: van in- tot uitstroom. Waarmaken wat je belooft! Samen brengen we de verschillende fasen uit de medewerkersreis in kaart. Wat gaat goed, wat kan beter en welke acties kunnen we ondernemen? Voor je het weet ligt er een actieplan waarmee je direct aan de slag kunt. Wij helpen je er graag bij!