« Naar het blogoverzicht

Employer branding: tips voor een vliegende start

De juiste medewerkers vinden en binden kan lastig zijn. Vooral nu de economie aantrekt en het aantal vacatures stijgt. Maar wie tijd en energie steekt in employer branding, is de concurrentie voor. Een krachtig werkgeversmerk valt op, spreekt aan en werkt als een magneet. Trotse, betrokken en gemotiveerde medewerkers zijn de belangrijkste ambassadeurs van jouw organisatie. Maar employer branding is een containerbegrip en omvat veel. Wat houdt het in en waar moet je beginnen? Ik help je graag op weg.

Employer branding: een zelfversterkende cirkel

Met goede employer branding vul je vacatures sneller in met passende kandidaten, zodat teams vrijwel continu op volle kracht kunnen draaien. Dit leidt vervolgens tot blijere medewerkers, betere dienstverlening aan klanten en minder verzuim en verloop. Maar het levert ook ruimte en energie voor innovatie op, en dus betere resultaten. Zie het als een zelfversterkende cirkel.

Employer branding als aandachtsgebied

Dat klinkt veelbelovend. En dat is het wat mij betreft ook. Niet voor niets nemen veel HR-afdelingen employer branding als aandachtsgebied in de jaarplannen op. Employer branding staat volgens onderzoek van Berenschot op nummer 2 van de belangrijkste HR-thema’s voor 2018. Ook in de praktijk ervaar ik dat steeds meer managementteams het nut inzien van investeren in een fijne werkplek en blije werknemers. Kortom: aan de slag! Ik help je graag op weg.

Nieuwsgierig geworden? Lees het hele artikel op Frankwatching.nl.