Waar wij goed in zijn

Kernwoorden case

communicatiestrategie contentmarketing interne communicatie

The Hague International Centre op de digitale kaart

The Hague International Centre helpt internationals die voor langere tijd komen wonen én werken in regio Den Haag. Het centrum helpt bij formaliteiten, zoals gemeentelijke registratie en uitgifte van BSN-nummers en woon- en werkvergunningen. Nu wil The Hague International Centre zich doorontwikkelen om zo internationals met al hun vragen over wet- en regelgeving, scholing, huizen, zorg, belastingen, cultuur en dagelijks leven te helpen. Het doel? Internationals te voorzien van praktische en relevante informatie gedurende hun hele verblijf in Nederland.

Vraag

Vergroot de interne en externe naamsbekendheid en zet Den Haag neer als internationaal aantrekkelijke én gastvrije stad.

Mijn aanpak

Marike Peeters was namens Future Communication als communicatieadviseur betrokken bij het project: “The Hague International Centre ontwikkelt veel kwalitatieve content. Helaas blijkt uit de webstatistieken dat deze content niet of nauwelijks wordt bekeken. De international ziet The Hague International Centre nog te veel als one-stop-shop: de website wordt vooral gebruikt om een afspraak te maken. Aan mij de taak om hier verandering in te brengen. Dit doe ik enerzijds door de ontwikkeling van een communicatiestrategie, plan én contentkalender en anderzijds door zoekmachineoptimalisatie, linkbuilding en advertising.”

Resultaat

De international vindt The Hague International Centre steeds beter en vaker. Door het wekelijks meten van alle online activiteiten, kunnen we onze communicatie op elk moment bijsturen. Ook gebruiken we deze data als input voor contentcreatie. Sindsdien trekt de website meer bezoekers (tot 400% groei!). Op social media groeit het aantal kwalitatieve volgers ook sterk. Dit zorgt ook voor meer online interactie met de doelgroep. Dit heeft ervoor gezorgd dat wij webmasteractiviteiten op fora, communitypagina’s en social media aan onze online activiteiten hebben toegevoegd. Zo bereiken wij nóg meer internationals de regio. Leuk bijkomend detail van alle online activiteiten: bedrijven uit de regio weten het International Centre inmiddels ook te vinden en sluiten zich veelvuldig aan bij ons nieuwe partnerprogramma.

Looptijd opdracht

Januari 2019 – oktober 2019

Maureen Overdevest

The Hague International Centre over Future Communication

“Door haar enthousiasme en inlevingsvermogen heeft Marike in korte tijd al veel bereikt. De bezoekersaantallen van de website en social media accounts groeien sterk en haar kennis van communicatie en marketing is een waardevolle aanvulling in ons team. Marike is een fijne, professionele collega en staat voor resultaat en kwaliteit.”
Maureen Overdevest, projectleider Communicatie, Marketing en Evenementen