Waar wij goed in zijn

Kernwoorden case

contentcreatie Pensioenfonds PFZW Project Betere Wereld

Pensioenfonds zoekt verbinding met jonge doelgroep

Pensioenfonds Zorg & Welzijn (PFZW) is het tweede grootste pensioenfonds van Nederland. Elke dag maken medewerkers in zorg en welzijn de wereld een beetje beter. Met het werk dat zij doen, maar ook met het pensioen dat zij opbouwen bij PFZW. Want dat belegt PFZW zoveel mogelijk in projecten en organisaties die goed zijn voor mens en maatschappij. Met het project ‘Betere Wereld’, dat bestaat uit een platform en een campagne, zoekt PFZW contact met jonge deelnemers. Op het online platform staan ervaringsverhalen over en door collega’s uit de sector over wat zij elke dag doen voor een betere wereld, en tips over hoe zij dit kunnen blijven doen tot hun oude dag. Want een goed pensioen, vindt PFZW, is meer waard in een leefbare wereld.

Vraagstuk

Het dilemma waar het pensioenfonds voor staat: hoe maken we verbinding met de doelgroep jonge deelnemers die helemaal nog niet bezig is met hun pensioen? PFZW zocht, naast een project- en campagnemanager die ook door Future werd geleverd, een contentspecialist die overtuigende content schrijft passende bij de doelgroep van het platform. Een specialist die de projectdoelstellingen begrijpt en zelfstandig op pad kan voor een reportage of interview. En tegelijkertijd kan adviseren over de doorontwikkeling van het platform en de juiste insteek voor de doelgroep.

Razende reporter

Als razende reporter ging Lynn op pad om met mensen in zorg en welzijn in gesprek te gaan en hun bijzondere verhalen op te halen. Van kinderdagverblijf tot tbs-kliniek en verzorgingstehuis; Lynn ging het hele land door. Want om de doelgroep te raken, wil PFZW verhalen vertellen die authentiek zijn. Daar hoort ook een persoonlijke aanpak bij. Van A tot Z verzorgde Lynn de content: van het interviewen tot het schrijven van het artikel, het online plaatsen en (betaald) aanjagen om bezoekers naar het platform te krijgen en te houden.

Meten is weten

Evaluatie en monitoring was een belangrijk onderdeel van de werkzaamheden. Want door structureel te meten, weet je waar verbetering zit en waar je op moet anticiperen. Aan de hand van een deelnemerspanel werden (technische) verbeterpunten verder in kaart gebracht om het platform gebruikersvriendelijker en aantrekkelijker te maken voor de doelgroep.

Resultaat

Het resultaat? Verhalen die raken. Die binnenkomen bij de doelgroep en tegelijkertijd een subtiele link maken met pensioeninformatie, die voor deze doelgroep net zo relevant is. Niet alleen later, maar ook nu al.