Tenderschrijver/bidwriter gezocht

Ben jij een gedreven commerciële schrijver met topsportmentaliteit? Ga jij voor de winst? Zoek jij een uitdagende baan bij ons groeiende communicatieadviesbureau? Omdat wij blijven groeien en dagelijks werken aan offertes en aanbestedingen, zoeken wij jou als bidwriter/tenderschrijver/offerteschrijver en EMVI-schrijver.

De functie

Als bidwriter heb je een spilfunctie in onze organisatie als het gaat om het schrijven van aanbestedingen en offertes. Je houdt ervan om je vast te bijten in de vraag van onze potentiële opdrachtgevers. Je verdiept je volledig in hun organisatie en dienstverlening en achterhaalt samen met onze collega’s wat de opdrachtgever echt belangrijk vindt. Zo weet jij deze vraag om te zetten naar een pakkende en overtuigende tekst en een winnend plan van aanpak. Je komt te werken in een team van tenderspecialisten met wie je nauw samenwerkt. Samen werken we dagelijks aan meerdere offertes en aanbestedingen. Daardoor kan het zijn dat je ook andere rollen vervult zoals bidmanager of tegenlezer. Bij ieder traject werk je samen met communicatieprofessionals die we als expert betrekken voor de inhoud. Jij bent net als ons gedreven, scherp, kritisch, zorgvuldig en gaat ervoor! Naast je reguliere werkzaamheden heb je ook de ruimte om je talent in te zetten op andere gebieden in onze organisatie als het wat rustiger is.

Sorry, your browser does not support inline SVG.

Wie ben jij/ wat breng je mee?

Jij bent een aanpakker die verder wil leren in het schrijven van aanbestedingen en offertes. Je bent van a tot z betrokken en zorgt dat de tekst volgens alle eisen op papier komt. Daar zit iedere keer weer een wereld achter, waar je samen met een team van collega’s aan werkt.

  • Je hebt een bedrijfskundige, commerciële, communicatie en/of marketing opleiding afgerond op hbo- of wo-niveau;
  • Je hebt tenminste 1-2 jaar ervaring op het gebied van offertes schrijven via EMVI-criteria en een programma van eisen;
  • Je beschikt over een sterke commerciële drive;
  • Je houdt van schrijven en vindt het belangrijk dat het voorstel foutloos, logisch gestructureerd, prettig leesbaar en creatief is. Een goed gevoel voor vormgeving is een pré;
  • Je bent analytisch sterk en bent in staat om complexe materie snel te doorgronden, te herformuleren en te filteren, en bij voorkeur ook uit te leggen aan anderen;
  • Je hebt sterke communicatieve vaardigheden, een natuurlijke overtuigingskracht en een goede dosis mensenkennis. Je werkt steeds met verschillende collega’s en vraagstukken, dus het is maatwerk.
  • Je staat stevig in je schoenen, bent stressbestendig en kan onder druk van deadlines effectief blijven presteren;
  • Je hebt een echte ‘hands-on-mentaliteit’;
  • Je werkstijl is zorgvuldig, pro-actief en resultaatgericht.
Sorry, your browser does not support inline SVG.

Wat bieden wij jou:

  • Een jaarcontract met uitzicht op een vast dienstverband;
  • Ruim 70 energieke collega’s die net als jij snappen dat communicatie een vak is;
  • Een marktconform salaris tussen de 3000 en 4000 euro, op basis van 40 uur en afhankelijk van ervaring;
  • Een NS-Business Card, telefoon en laptop;
  • Een bonusregeling;
  • Een dynamische werkomgeving waar geen dag hetzelfde is;
  • Volop ontwikkelmogelijkheden;
  • Aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden zoals het employee benefits-pakket voor pensioenen en verzekeringen;
  • Vrijheid in het plannen van je werkzaamheden vanuit huis of op ons kantoor in Utrecht;
  • Maandelijkse kennisbijeenkomsten tijdens onze bureaumeeting Future Forward en trainingen.

Werken in coronatijd

Ons kantoor is in Utrecht. Wij volgen de richtlijnen van het RIVM op. Wanneer thuiswerken (dringend) geadviseerd wordt, werken wij vanuit huis. Contact onderhouden we via Teams, e-mail, telefoon, Yammer en Sharepoint. We organiseren ook veel extra’s om juist nu verbinding te houden met elkaar. Ons wekelijkse #WAT-programma (Working Apart Together) met online activiteiten – van quiz tot videoclip – is hier een mooi voorbeeld van.

Dit zijn wij

Wij zijn Future Communication. Met 70 collega’s zijn wij het grootste communicatieadviesbureau van Nederland. Wij helpen organisaties bij veranderingen die impact hebben op de leef- en werkomgeving van mensen. Je vindt ons vooral bij onze opdrachtgevers, waar we vaak tijdelijk geplaatst zijn om te adviseren en hands-on te helpen. Enkele opdrachtgevers zijn Rijkswaterstaat, de Rijksoverheid, provincies, Schiphol en VGZ.

Benieuwd naar ons werk? Dit doen wij.

Wij zijn een hecht team van communicatieprofessionals dat oog heeft voor elkaar en de kwaliteit van ons werk. We zijn allemaal echte waarmakers die houden van denken en doen. Er is in onze organisatie veel ruimte voor eigen inbreng en persoonlijke ontwikkeling. Uiteraard zijn we natuurlijk ook gewoon een bureau: we verwachten eigen verantwoordelijkheid en je maakt flink wat meters.

Jouw toekomstige collega’s ontmoeten? Dit zijn wij.

Sorry, your browser does not support inline SVG.

We maken graag kennis met je

Enthousiast geworden? Onze recruiters Femke Menkveld en Judith Spronk vertellen je graag alles over deze functie en ons bureau. Bel voor meer informatie met Femke 06-11041776 of Judith: 06-28624692 of mail je cv met motivatie naar recruitment@futurecommunication.nl.

De sollicitatieprocedure is op dit moment als volgt: we starten met een digitale intake met een van de recruiters, daarna volgt een (digitaal) vervolggesprek met de managing consultant die verantwoordelijk is voor de commerciële trajecten en met onze directeur.

Judith en Femke
Sorry, your browser does not support inline SVG.