Teamcoördinator Content & Online

Wil jij zowel onze (toekomstige) opdrachtgevers adviseren over effectieve content en zorg jij ervoor dat de uitvoering op rolletjes loopt? Stel jij uitdagende, maar ook reële doelen en motiveer jij je teamleden deze te behalen? En heb je daarnaast een commerciële drive en uitstekende acquisitie- en relatievaardigheden? Kortom, ben jij een echte waarmaker? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Wij zoeken een veelzijdige collega die verantwoordelijk is voor de dagelijkse operationele gang van zaken in het contentteam. Dit team bestaat uit zo’n 12 tot 15 contentconsultants. Zij werken (in teamverband) direct voor opdrachtgevers of samen met communicatieconsultants aan uitdagende projecten. Samen met dit team runnen we 3-4 langdurige contracten voor landelijke opdrachtgevers, naast andere losse ad-hoc aanvragen. De werkzaamheden van het contentteam zijn daarom zeer divers. Denk aan redactiewerk, het ontwikkelen van online contentstrategieën, SEO/SEA-advies en -implementatie, het inrichten en beheer van websites en social media.

Sorry, your browser does not support inline SVG.

Wat je gaat doen:

  • Als aanvoerder van team Content & Online zorg je ervoor dat opdrachten soepel en volgens de contractafspraken lopen.
  • Je bent verantwoordelijk voor de dagelijkse functionele aansturing en rapporteert aan de Managing Consultant.
  • Op basis van een scherpe intake met de opdrachtgever zorg jij ervoor dat kortlopende of ad-hoc-opdrachten snel kunnen worden ingeregeld en opgepakt.
  • Je bent samen met collega’s in de lead voor het schrijven van offertes, begrotingen en aanpak.
  • Je organiseert de opstart, uitvoering en afronding van de projecten met jouw teamleden en zorgt voor een optimale werkplanning.
  • Je voert deels ook zelf opdrachten uit voor opdrachtgevers. En op piekmomenten kan je de flexibiliteit bieden om bij te springen waar nodig.
  • Je bent eerste aanspreekpunt bij tactische vragen van opdrachtgevers over lopende opdrachten.
  • Je bewaakt de continuïteit en kwaliteit van het geleverde werk en monitort de tevredenheid van zowel de opdrachtgevers als de contentconsultants.
Sorry, your browser does not support inline SVG.

Wie ben jij?

  • Je hebt 3 tot 8 jaar werkervaring als contentspecialist, bij voorkeur in de bureauwereld en je bent toe aan een volgende stap.
  • Eerdere werkervaring opgedaan als teamleider van een contentteam is een pré.
  • Je bent een echte taalpurist en beheerst de Nederlandse taal tot in de puntjes.
  • Je hebt ervaring met de dynamiek die het begeleiden van diverse projecten tegelijk met zich meebrengt en houdt bij grote drukte het hoofd koel.
  • Je bent zorgvuldig en weet hoe je rapportages moet inrichten, monitoren en presenteren.
  • Je vindt het leuk om collega’s inhoudelijk te stimuleren en ontwikkelen.
  • Je hebt een neus voor commercie: je signaleert online kansen en weet door slim mee te denken contentopdrachten naar een hoger plan te tillen.
  • Je weet opdrachtgevers te overtuigen met jouw adviezen.
  • Je bent op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in het vak en weet deze kennis over te brengen aan het team.

Het gaat om een functie (per direct) voor 32 tot 40 uur per week. Je krijgt de ruimte om deze functie naar eigen inzicht en ervaring verder in te richten. Heb je nog geen ervaring met sales of leidinggeven, maar zit het wel in je en zie je het jezelf wel doen? Dan helpen we je met salestrainingen, coaching en andere opleidingen om deze kwaliteiten verder te ontwikkelen.

Wat bieden we jou

  • Een jaarcontract met uitzicht op een vast dienstverband.
  • Ruim 70 energieke collega’s die net als jij snappen dat communicatie een vak is.
  • Een marktconform salaris afhankelijk van ervaring.
  • Een NS-Business Card, telefoon en laptop.
  • Een bonusregeling.
  • Een dynamische werkomgeving waar geen dag hetzelfde is.
  • Volop ontwikkelmogelijkheden.
  • Aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden zoals het employee benefits-pakket voor pensioenen en verzekeringen.
  • Vrijheid in het plannen van je werkzaamheden vanuit huis of op ons kantoor in Utrecht.
  • Maandelijkse kennisbijeenkomsten tijdens onze bureaumeeting Future Forward en trainingen.
Sorry, your browser does not support inline SVG.

Sollicitatie

Enthousiast geworden?

Onze recruiter Judith Spronk vertelt je graag alles over deze functie en ons bureau. Bel voor meer informatie met Judith via 06-28624692 of mail je cv met motivatie naar recruitment@futurecommunication.nl.

De procedure

Onze recruiters maken graag nader kennis met je in een eerste gesprek bij ons op kantoor. Als er een klik is met het bureau, volgt een tweede gesprek met de managing consultant en een collega uit het contentteam. Tijdens dit gesprek gaan we dieper in op je ervaring: we leggen je een praktijkcase voor en vragen je om een schrijftest te doen. Als je deze ronde goed doorkomt, doen we je graag een aanbod.

Werken in coronatijd

Ons kantoor is in Utrecht. Wij volgen de richtlijnen van het RIVM op. Wanneer thuiswerken (dringend) geadviseerd wordt, werken wij vanuit huis. Contact onderhouden we via Teams, e-mail, telefoon, Yammer en Sharepoint. We organiseren ook veel extra’s om juist nu verbinding te houden met elkaar. Ons wekelijkse #WAT-programma (Working Apart Together) met online activiteiten – van quiz tot videoclip – is hier een mooi voorbeeld van.

Sorry, your browser does not support inline SVG.