NHG start met employer branding strategie
Collega Inge deed een tof project voor de NHG (Nationale Hypotheek Garantie). Benieuwd naar de aanpak en het resultaat?
NHG (Nationale Hypotheek Garantie) werkt dagelijks aan een goed functionerende woningmarkt voor iedere Nederlander. Vooral starters, flexwerkers, ondernemers en senioren krijgen een extra steuntje in de rug. Dat is hoe NHG bekend staat in de markt: als vangnet voor kopers.
Vraag
Natuurlijk is NHG veel meer dan alleen een product. NHG is een interessante werkgever in het hart van de hypotheekmarkt, waar maatschappelijk gedreven professionals zich elke dag inzetten om een positieve impact op de woningmarkt te maken. Om dit beter uit te stralen naar huidige én potentiële werknemers heeft NHG de hulp van Future Communication ingeschakeld. De vraag? Help ons om NHG te profileren als interessante werkgever.
Aanpak
Inge Kruijf was namens Future Communication als communicatieadviseur betrokken bij het project: “Ik heb NHG ondersteund om zichtbaarder te worden op de arbeidsmarkt en een basis te leggen voor een effectieve employer branding strategie. Als start van een effectieve employer branding strategie heb ik de candidate journey geanalyseerd. Wat bieden jullie nieuwe medewerkers? Hoe communiceer je naar je kandidaten? Wat kun je hierin verbeteren? Tegelijkertijd heb ik ook gekeken naar het verhaal van NHG. Wat typeert NHG? Welke visie, missie en kernwaarden willen zij uitstralen? Uiteindelijk heb ik samen met NHG zes pijlers geformuleerd die tezamen hét verhaal van NHG als werkgever vertellen. Drie pijlers hebben te maken met de organisatie. Waarom zijn we er? Wat doen we? Waar draagt dit aan bij? De andere pijlers gaan over de zachte kant. Wie zijn we? Hoe werken we? En wat bieden we de potentiële kandidaat?”
Resultaat
Bij NHG is op basis van de arbeidsmarktpropositie een contentstrategie gemaakt. In alle communicatie-uitingen komt tenminste één contentpijler terug. Zo kan NHG variëren in de boodschap, maar heeft elk bericht een rode draad. “Natuurlijk heb ik NHG ook tips meegegeven om de gezette koers door te zetten. Zorg dat je HR en Communicatie met elkaar verbindt. Juist omdat employer branding tussen beide vakgebieden in zit, valt het vaak tussen wal en schip. Je moet het echt samen doen, anders lukt het niet.”
Looptijd opdracht
2018 – 2019
Wat de klant vindt
“Dit soort verbeteringen dragen bij aan de uitstraling van onze organisatie, de company pride en dus aan het gemakkelijker aantrekken van de juiste mensen. Stap voor stap!”
Meer weten?
Wil je meer weten over dit project of weten wat wij voor jou of jouw project kunnen betekenen. Neem contact met ons op.