« Naar het blogoverzicht

De future van Future, die maken we samen

In de altijd volle decembermaand zijn we vaak drukker met afronden dan met vooruitkijken. Terwijl de trendrapporten en voorspellingen de websites op en mailboxen inrollen, wordt er achter de schermen hard gewerkt om projecten af te ronden, de jaarafsluiting voor te bereiden en de resultaten van het afgelopen jaar presentatieklaar te maken. En wees eerlijk, we verlangen allemaal naar die ‘eindejaarsstop’ en het perspectief van een nieuw jaar waarin alles nog mogelijk is. Toch heeft Future Communication het wél gedaan: samen plannen maken voor 2019.

Vergis je niet, ook wij hebben absoluut geen tijd over, maar we hebben er tijd voor gemaakt, allemaal. Op een doordeweekse avond, één van de schaarse momenten dat we vanuit alle hoeken van het land samenkomen, om elkaar bij te praten over ontwikkelingen in het vak, bureauaangelegenheden, nieuwe collega’s verwelkomen, anderen in het zonnetje zetten en baby-verjaardag-verloving-felicitaties uitwisselen. Ja, dat was even schrikken voor sommigen: o, een opdracht, nu? Ja NU. Juist nu. Nu alles nog mogelijk is en vóórdat de januari-drukte weer toeslaat, want die is er ook en we weten hoe het gaat.

Wat willen we samen ‘waarmaken’?

Dit is een grote vraag, een belangrijke vraag, die we simpelweg op tafel hebben gelegd. Want de future van Future, die maken we samen. Om iedereen razendsnel naar het juiste energielevel te brengen, bedacht ons Innovatielab een interventiestrategie, waar niemand helemaal op was voorbereid. De ingrediënten: heel veel stiften, stickers, scharen, tijdschriften, bolletjes wol en brown paper en zes speelse, creatieve opdrachten rond zes wezenlijke vragen over onze toekomst als communicatiebureau:

  • Wat typeert ons team ‘waarmakers’? Hoe maken we iedere dag weer een verschil?
  • Wat willen we doen? Over trends en onze dienstverlening van de toekomst.
  • Hoe willen we werken? En hoe maken we die unieke werkwijze steeds weer mogelijk?
  • Wat willen we uitstralen? Dag in, dag uit. Online en offline.
  • Hoe houden we verbinding? Met elkaar, onze klanten en andere relaties.
  • Hoe kunnen consultants zich verder ontwikkelen binnen het bureau? Omdat we allemaal willen groeien en groeien en groeien.

Wat betekent het om waarmaker te zijn?

Na anderhalf uur spelen, knippen, plakken, weven, lachen, associëren, discussiëren, aandacht geven en inleven, bracht iedere groep een prachtige zin voort als antwoord op een van de zes vragen. Eén zin ontstaan vanuit de behoefte om een verschil te maken en de wens om samen verder te groeien.

Die zes zinnen, worden vereeuwigd in ons Ambitiemanifest 2019. Uitgangspunt voor het bureauplan én onze eigen persoonlijke jaarplannen voor het nieuwe jaar. Deze bijzondere ervaring van waarmakers onder elkaar, levert een prachtige basis voor 2019.

Benieuwd naar onze ambities? Of zelf geïnteresseerd in een aanpak voor medewerkersparticipatie en organisatieontwikkeling? Onze waarmakers vertellen er graag meer over.