Waar wij goed in zijn

Kernwoorden case

candidate journey Contentstrategie en –kalender employer branding Medewerkersvideo’s Nieuwe ‘werken bij’- website Onboarding programma Referral campagne

NHG start met employer branding strategie

NHG (Nationale Hypotheek Garantie) werkt dagelijks aan een goed functionerende woningmarkt voor iedere Nederlander. Vooral starters, flexwerkers, ondernemers en senioren krijgen een extra steuntje in de rug. NHG zorgt dat deze groepen óók in aanmerking komen voor een passende hypotheek, mits zij onder de NHG-kostengrens blijven. Dat is hoe NHG bekend staat in de markt: als vangnet voor kopers.

Vraag

Natuurlijk is NHG veel meer dan alleen een product. NHG is een interessante werkgever in het hart van de hypotheekmarkt, waar maatschappelijk gedreven professionals zich elke dag inzetten om een positieve impact op de woningmarkt te maken. Om dit beter uit te stralen naar huidige én potentiële werknemers heeft NHG de hulp van Future Communication ingeschakeld. De vraag? Help ons om NHG te profileren als mogelijke en interessante werkgever, waarbij nieuwe talenten aantrekken en binden centraal staat. “NHG is als organisatie volop in ontwikkeling. Dit levert allerlei interessante HR- en communicatie-uitdagingen op. Wij ondersteunen NHG om zichtbaarder te worden op de arbeidsmarkt en leggen de basis voor een effectieve employer branding strategie”, aldus Inge Herbrink-De Kruijf, communicatieadviseur bij Future Communication.

Onze aanpak

“Employer branding was voor NHG een nieuw begrip. Daarom zijn wij begonnen om een strategie te ontwikkelen die duurzaam is én goed aansluit bij het DNA en de koers van de organisatie. Aan de basis van een effectieve employer branding strategie ligt de analyse van de candidate journey. Wat bieden jullie nieuwe medewerkers? Hoe communiceer je naar je kandidaten? Wat kun je hierin verbeteren? Tegelijkertijd is ook gebouwd aan het verhaal van NHG. Wat typeert NHG? Welke visie, missie en kernwaarden willen jullie uitstralen? Deze input hebben wij voornamelijk opgedaan door medewerkers te interviewen, zij zijn immers ervaringsdeskundigen.”

“Uiteindelijk hebben wij samen met NHG zes pijlers geformuleerd die tezamen hét verhaal van NHG als werkgever vertellen. Drie pijlers hebben te maken met de organisatie. Waarom zijn we er? Wat doen we? Waar draagt dit aan bij? De andere pijlers gaan over de zachte kant. Wie zijn we? Hoe werken we? En wat bieden we de potentiële kandidaat?”

Voorbeelden

Een greep uit de uitgevoerde acties:

– Employee journey mapping
– Medewerkersinterviews
– Employer value proposition
– Plan van aanpak
– Werken bij website
– Fotografie medewerkers
– Vacatureteksten
– Social media content
– Optimalisatie candidate journey
– Referral regeling
– Online job advertising
– Voorbereiding Great Place to Work traject

Resultaat

Bij NHG is op basis van de arbeidsmarktpropositie een contentstrategie gemaakt. In alle communicatie-uitingen komt tenminste één contentpijler terug. Zo kan NHG variëren in de boodschap, maar heeft elk bericht een rode draad. “Natuurlijk hebben wij NHG ook tips meegegeven om de gezette koers door te zetten. Zorg dat je HR en Communicatie met elkaar verbindt. Juist omdat employer branding tussen beide vakgebieden in zit, valt het vaak tussen wal en schip. Je moet het echt samen doen, anders lukt het niet. Daar gaat NHG nu ook voor, door een vaste medewerker employer branding aan het team toe te voegen.”

NHG over Future Communication

“Dit soort verbeteringen dragen bij aan de uitstraling van onze organisatie, de company pride en dus aan het gemakkelijker aantrekken van de juiste mensen. Stap voor stap!”

Looptijd opdracht

2018 – 2019